+48 85 733 67 71

Ciągnik Solis 50

Ciągnik Solis 50

Model Solis 50 to ciągnik uniwersalny do wszelkiego typu zastosowań, począwszy od prac w gospodarstwie, po prace w szeroko rozumianym segmencie komunalnym.
Z racji gabarytów ciągnik ten jest idealny do prac z wykorzystaniem ładowacza czołowego w małych pomieszczeniach.

Do napędu ciągnika służy wolnossący 3-cylindrowy silnik o mocy 47 KM, zasilany rzędową pompą paliwa renomowanej firmy BOSCH. Jednostka napędowa charakteryzuje się wysokim momentem obrotowym już przy 1200 obr/min. Moc na koła kierowana jest przez przekładnię mechaniczną posiadającą 8 przełożeń do przodu oraz 2 przełożenia wsteczne.

Dźwignie reduktora oraz zakresu ułożone są ergonomicznie po lewej i prawej stronie fotela operatora, co znacznie ułatwia dobór przełożenia zależnie od wykonywanej pracy. Bieg wsteczny zlokalizowany jest naprzeciw biegu pierwszego, co znacznie ułatwia zmianę kierunku jazdy np. przy pracy z wykorzystaniem ładowacza czołowego.

Ponadto, ciągnik jest wyposażony w mocny podnośnik hydrauliczny o udźwigu 1200 kg dla wersji 2 WD oraz o udźwigu 1600 kg dla wersji 4WD. Standardowo ciągnik wyposażony jest w niezależny WOM o prędkości 540 obr/min. Opcjonalnie ciągnik może być wyposażony w kabinę z ogrzewaniem i wentylacją.

Specyfikacja techniczna - Ciągnik Solis 50

SILNIK ITL chłodzony cieczą czterosuwowy Diesel z bezpośrednim wtryskiem z rzędową pompą wtryskową3102EL
SILNIK ITL chłodzony cieczą czterosuwowy Diesel z bezpośrednim wtryskiem z rotacyjną pompą wtryskową3102VL
Moc znamionowa [kW/KM] przy obrotach silnika [obr/min]35/47,6@2100
Maksymalny moment obrotowy [Nm] przy obrotach silnika [obr/min]190@1200
Ilość cylindrów / Pojemność skokowa [cm3]3/2893
Olej silnikowy (SAE 20W40) [litry]8,2
Stopień sprężania18,4:1
Zasysanie powietrzanaturalne wsysanie
Pojemność zbiornika paliwa [litry]55
Suchy filtr powietrza z czujnikiem zapyleniaw standardzie
Sprzęgło dwustopniowew standardzie
Skrzynia biegów – sekwencyjna (8P+2T)w standardzie
Prędkość konstrukcyjna ciągnika min/max [km/h] przy obrotach silnika [obr/min]1,4/33,26 @2300
Blokada mechanizmu różnicowego - mechanicznaw standardzie
Hamulce tarczowe w kąpieli olejowejw standardzie
Niezależny (manualny) hamulec postojowyw standardzie
Osie napędowe z mechanizmem różnicowym2WD - tylna
4WD - przednia i tylna
Osie hamowanetylna
Prędkości W.O.M. [obr/min]540
Układ kierowniczy mechaniczy ze wspomaganiemw standardzie
7-pinowe gniazdo przyczepyw standardzie
UKŁAD HYDRAULICZNY mechaniczny z regulacją położenia/ciąguw standardzie
Udźwig [kg]2WD - 1200
4WD - 1600
TUZKat. 2
Typ zaczepubelka oscylacyjna
Obwód pomocniczy1SA/1DA
Przekładnia hydrauliczna (ELF2412) [litry]2WD - 50
4WD - 55
Układ hamulcowy naczepy: hydrauliczny, pneumatyczny lub brakjako opcja
Rozmiar przednich opon2WD - 6,0-16
4WD - 9,5-20
Rozmiar tylnych opon2WD - 13,6-28
4WD - 13,6-28
Długość [mm] / Szerokość [mm] / Wysokość [mm]2WD - 3820/1790/2450
4WD - 3780/1800/2470
Rozstaw osi [mm]2WD - 1980
4WD - 2175
Masa własna ciągnika (bez dodatkowych akcesoriów) [kg]2WD - 2445
4WD - 2740
Max masa całkowita (zgodnie ze specyfikacją techniczna opon) [kg]2WD - 4140
4WD - 4870
Akumulator12 V, 88 Ah
Alternator12 V, 36 Ah
Przystosowanie do ruchu prawostronnego po drogach publicznychw standardzie
Przedni hak holowniczy – wbudowany z przednim balastemw standardzie
Lusterka (po obu stronach)w standardzie
Kierunkowskazyw standardzie
Ogrzewana kabinaw standardzie
Poziom natężenia dźwięku przy zastosowaniu tłumika2WD - tłumik górny
4WD - tłumik dolny
w spoczynku [dBA]2WD - 81,3
4WD - 80,2
w ruchu [dBA]2WD - 80,8
4WD - 80,8